Bardzo ważna. A ja nie mam swojej. Mało tego – nie mam pomysłu na swoją. Może mi doradzicie?

Sytuacja z moją książką jest dobra. Nawet bardzo dobra. Od ponad tygodnia przebywa pod czułą opieką korekty i na początku przyszłego dostanę poprawki do wglądu. Po czym ponownie wróci do korekty i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to zaczną się ostatnie przygotowania do wydania. Taki bardzo wstępny, ale zarazem przybliżony termin wydania to czwartek 13 września. Cena za drukowany egzemplarz będzie wynosiła 40 zł. Cena za ebooka – jeszcze nie wiem, ale na pewno będzie tańsza. Chciałbym, by „druk” był wyjątkowy i kupili go tylko ci, którzy tak jak ja – muszą mieć wszystkie przeczytane książki na półce. Ale to dziś jeszcze nieistotne.

Stety niestety każda książka musi mieć okładkę. I to chyba mój jedyny problem. Wydawnictwo, z którym współpracuję oczywiście zrobi swój projekt, ale umówiłem się z nimi, że dam możliwość zrobienia okładki moim czytelnikom. Jeśli ktoś czuje się na siłach, niech spróbuje i pokaże tutaj lub przyśle mi na maila projekt. To może być nawet wstępny szkic, nie ma sensu tracić czasu na doskonalenie czegoś, co nie trafi w mój gust. Proszę od razu w mailu zaznaczyć, czy, jakie i jakiej wysokości należy się wynagrodzenie.
Książka nie ma jeszcze tytułu. Roboczy wciąż jest „Poradnik dla blogerów” i może być na projekcie, ale on na pewno się nie uchowa. Podtytuł być może będzie „100 pytań, które zadaje sobie każdy bloger”.

 

Z okładką mam problem, bo mnie się okładki polskich książek nie podobają. Nie lubię:

  •  śmiesznych, zabawnych, humorystycznych
  •  dziwnych, pomazanych, artystycznych
  •  przekombinowanych, z dużą ilością grafiki, kolorowych
  •  smutnych, szarych, ponurych

Lubię oryginalne, ale „budzące respekt” okładki i taką bym chciał mieć. Zawartość książki jest pisana stylem blogera, luźnym, pełnym potocznych zwrotów i chcę, by ta okładka z tym kontrastowała. Nie chciałbym, aby ktoś po spojrzeniu na książkę pomyślał „oho, coś dla idiotów”. Coraz bardziej skłaniam się ku temu, aby była cała biała, miała tylko moje imię, nazwisko i tytuł. Klimat „apple style”. Elegancja i prostota. Zawsze lubiłem wszystko upraszczać.
Może mnie jakoś zainspirujecie? Darmowy egzemplarz z dedykacją dla osoby, która mnie oświeci :)
Pamiętacie okładki książek, które wam się najbardziej podobały?

 

 


I jeszcze drobne ogłoszenie na koniec. Jutro o 21:00 zacznie się potyczka między mną a dwoma pozostałymi blogerami. Potyczka, w której mogę wygrać tylko z pomocą czytelników. Będzie to „wojna o słowa”. Jeśli jesteście dobrzy w Scrabble, to chętnie widziałbym was w swojej drużynie. Liczba miejsc nieograniczona, ale wystarczy mi dziesiątka chętnych. Szczegóły jutro na fan page, ale pewnie też tutaj na blogu.

Twój komentarz zostanie skasowany, a twoje konto zablokowane, jeśli jesteś w jakimkolwiek stopniu hejterski, wulgarny, czepialski, pesymistycznie nastawiony do życia i ludzi, zarzucasz mi kryptoreklamę, krytykujesz mnie lub widoczna jest nazwa twojej strony. Wstęp tylko dla ludzi przyjaznych, uśmiechniętych i kulturalnych.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000177210557 Michał Wójtowicz

    Jeśli miała by być biała, to w twardej oprawie, z jakąś fakturą i tłoczonymi literami.

    • http://omnipotent.pl Ksawery Omnipotent

      Biel rządzi

      • Kriss

        Biała, nie. Może wyglądać jak skarbczyk.
        Jakiś odcień beżu ?

  • HYPE

    coś minimalistycznego ale eleganckiego, elegancka czcionka, białe tło, od dolnej krawędzi do mniej więcej połowy połowa Twojej twarzy od nosa w górę (bo kupując książkę Kominka warto mieć na okładce Kominka). Po cichu liczę też na przyjemny papier, odpowiednia gramatura, byle nie gazetowy!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003998214494 Wiktor Andrzej Adamek

    Ja chcę być w liczbie nieograniczonej ale w 10 też może być, zamawiam!

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000382794427 Kamil Rychlicki

    Zanim przeczytałem ten tekst do końca pomyślałem, że okładka powinna być biała z tytułem napisanym czarną czcionką. Widzę, że trafiłem w Twój pomysł :)

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003561601218 Martyna Rydel

      ja to samo – pierwsza myśl: kominek w stylu apple.
      i pacz, trafilim!

  • Angelene

    Niestety nie jestem specjalistką od grafiki :( ale np. przeglądając książki w Empiku najbardziej rzucają mi się w oczy te o niestandardowym formacie, te które mają duży wyraźny tytuł na bocznej stronie książki (to się chyba nazywa grzbiet okładki) oraz… te w kolorze czerwonym. Dodatkowo moją uwagę przykuwają książki, które mają duże zdjęcie portretowe na okładce, gdyż od razu budzi to moją ciekawość i zadaję sobie pytanie: kto to jest?! ;)

  • http://martinez.bikestats.pl/ Martinez

    Jak przedmówcy widzę biała okładkę … poszedł bym dalej i nic nie dał poza bielą … kto ciekaw otworzy i zobaczy co dalej …

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1667734528 Marek Magoń

    Hmm….

    • kominek

      O, obudził się…:)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000382794427 Kamil Rychlicki
  • kate_alice

    tak, Kominek dobrze myśli, kiedyś widziałam billboard Chanel. białe tło i małe logo. Cudo stylu.

    Myślę że tak powinna wyglądać książka Kominka. Bez pseudo-humorystycznego zdjęcia kominkowego.
    Ten podtytuł też bym wyrzuciła, bo ‚100 rzeczy…’, to już wszystko było. A Kominek jest wyjątkowy. Powinno być prosto ale nie snobistycznie. Tak, że od razu widać na półkach, bo kusi prostotą pośród chłamu dla plebsu.

  • Air Black

    Co do okładki mam mały pomysł ale muszę go jeszcze sprawdzić jak będzie wyglądał.
    A nie myślałeś o tytule „Blogerem być.” ?
    Podtytuł komponował by się dość dobrze a i sam tytuł dość chwytliwy.
    To tylko mój pomysł, który mnie naszedł podczas czytania tekstu.

    • kate_alice

      myślę że to lepszy tytuł, niż roboczy.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000177210557 Michał Wójtowicz

    a ja za takimi nie przepadam, to właśnie taki kanon okładkowy, a w większości zdjęcia są albo przekombinowane albo postacie na nich ‚niewyraźne’.

    Ja nie zwracam uwagi na okładkę, bo jeśli idę kupić książkę to lata mi to na wszystkie strony jak wygląda – wiem, co zawiera. większą uwagę zwracam na tytuł.

    Co do projektu, wysłałem na mail, ale tutaj też pokażę.
    http://i48.tinypic.com/2zjccjp.jpg

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000177210557 Michał Wójtowicz

      to moje powyżej to miała być odpowiedź na to(coś mi nie pykło):

      Angelene:
      Niestety nie jestem specjalistką od grafiki :( ale np. przeglądając książki w Empiku najbardziej rzucają mi się w oczy te o niestandardowym formacie, te które mają duży wyraźny tytuł na bocznej stronie książki (to się chyba nazywa grzbiet okładki) oraz… te w kolorze czerwonym. Dodatkowo moją uwagę przykuwają książki, które mają duże zdjęcie portretowe na okładce, gdyż od razu budzi to moją ciekawość i zadaję sobie pytanie: kto to jest?! ;)

    • kominek

      Fatalna czcionka.
      No i na imię mam Tomek. Ale to oczywiście szczegół.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000177210557 Michał Wójtowicz

        No tak. Głupi ja. Jutro doślę coś innego :)
        Co do czcionki, to mogę ci zrobć Helveticą, ale trzeba ją kupić :)

        • http://www.facebook.com/profile.php?id=1015636876 Joanna Krajewska

          Michał Wójtowicz: ą korekty i na początku przyszłego

          Michał Wójtowicz:
          No tak. Głupi ja. Jutro doślę coś innego :)
          Co do czcionki, to mogę ci zrobć Helveticą, ale trzeba ją kupić :)

          Michał Wójtowicz:
          No tak. Głupi ja. Jutro doślę coś innego :)
          Co do czcionki, to mogę ci zrobć Helveticą, ale trzeba ją kupić :)

          Michał Wójtowicz:
          No tak. Głupi ja. Jutro doślę coś innego :)
          Co do czcionki, to mogę ci zrobć Helveticą, ale trzeba ją kupić :)

          Michał Wójtowicz:
          No tak. Głupi ja. Jutro doślę coś innego :)
          Co do czcionki, to mogę ci zrobć Helveticą, ale trzeba ją kupić :)

          Nie czcionka, tylko font. Błagam.

    • Monia

      Nie kupiłabym książki z taką okładką. Wybacz.

      Dla mnie okładka nie jest super ważna, ale fajnie jak jest w klimacie książki. Ostatnio wypożyczyłam Dom Sióstr i 3 dni patrzyłam na okładkę dokańczając inną książkę i nastawiałam się na coś tam, a książka okazała się czymś zupełnie innym. 1000 innym czytelnikom na pewno się spodobała, wiadomo – nie dogodzisz wszystkim. Jednak właśnie ja lubię jak treść, okładka, ewentualna promocja – jak to wszystko jakoś współgra, tworzy całość. A jeśli patrząc na okładkę można wyobrazić sobie co jest w książce i faktycznie znaleźć to w niej – mistrzostwo świata.

  • http://blog.kamilbrenk.pl Kamil

    Do imienia i nazwiska koniecznie dodaj „Kominek”, więcej osób skojarzy. Co do samej okładki, nie ma co wyolbrzymiać jej znaczenia – niektórzy czytelnicy (np. ja) zupełnie nie zwracają uwagi na okładkę. U mnie wybór książki odbywa się na zasadzie: chcę się dowiedzieć o XYZ; szukam księgarni (online) i wybieram kilka interesujących mnie pozycji (opieram się głównie o spisy treści lub jeszcze lepiej – przykładowy fragment książki). Na sam koniec zamawiam online lub kupuję w Empiku już ściśle wybraną książkę.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001255747325 Szymon Baszak

    A może coś w rodzaju „Jak zostać Kominkiem” przy czym ostatnie słowo byłoby logiem z bloga. Tło okładki, oczywiście najlepiej białe albo czarne.

  • Burner81PL

    Tytul: Co z tymi blogami? Tomasza Tomczyka ;) No a na okladce zafrapowany portret a’la Jobs :)

    • kate_alice

      to jest kopiowanie pomysłów innych, kto by chciałby być kojarzony z Lisem?
      To przecież rude.

  • Michael

    Zalezy jakie slowo/a zostalyby uzyte w tytule. Domyslam sie, ze to tajemnica. Ciekawym rozwiazaniem byloby cover photo z Kominek.es jesli mialaby byc biala. Lub sztandarowe barwy kominek.in(czern, biel, czerwien), ktore mocno kojarza sie z blogiem, kominkiem, autorem bloga. Cena za porade milion dolarow ;)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001255747325 Szymon Baszak

    A może coś w rodzaju „Jak zostać Kominkiem”, przy czym ostatnie słowo byłoby po prostu logiem z bloga. Tło oczywiście najlepiej białe lub czarne.

  • http://Mała Mała

    Właśnie wczoraj jedna z okładek książki bardzo przyciągnęła moją uwagę. Czarne tło , męska twarz i OCZY wyeksponowane w taki sposób, że okładka z daleka przyciągnęła mój wzrok;)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000505224092 Aleksandra Skrenkowicz

    zdecydowanie białe tło, byle z jakąś ciekawą czcionką. własnego projektu nie mam, ale http://lalart.pl/files/lalart.pl/imagecache/project_big/projekty/okladki-ksiazek-155-idiotawizunet.jpg wydaje się fajny

    PS. Tomasz zamiast Tomek na okładce? dziwnie

  • bleu

    „Coraz bardziej skłaniam się ku temu, aby była cała biała, miała tylko moje imię, nazwisko i tytuł. Zawsze lubiłem wszystko upraszczać”.
    Pierwsze-najlepsze.

    Plus logo Kominka i wszystko. Elegancko, jasno, czytelnie.

  • skrenczek

    zdecydowanie białe tło, byle z jakąś ciekawą czcionką. własnego projektu nie mam, ale http://lalart.pl/files/lalart.pl/imagecache/project_big/projekty/okladki-ksiazek-155-idiotawizunet.jpg wydaje się fajny

    Tomasz zamiast Tomek na okładce? no way, jak to brzmi

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000785115353 Szymon Urbanek

    Moje propozycje to:

    Biała okładka. Po lewej stronie dużymi złotymi (złoty kojarzy mi się z esiątkiem i bardzo dobrze komponuje się z białym) literami tytuł, a po prawej stronie stoisz Ty (od czubka głowy do końca podeszwy), jesteś skierowany tyłem do tytułu a bokiem do „widza”, głowa skierowana w naszą stronę. Mam na myśli mniej więcej taką pozę:
    http://www.celebchefs.net/wp-content/uploads/2008/01/cook-with-jamie.jpg
    lub taką
    http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/1660/PreviewComp/SuperStock_1660R-45237.jpg

    Druga propozycja to: biała okładka, na samej górze okładki Tomek a na dole Tomczyk, Ty pomiędzy nimi stoisz przodem do „widza”, a na grzbiecie okładki tytuł.

    To są moje propozycje. Mogą się podobać lub nie ale tak właśnie wyobrażam sobie twoja książkę :)

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003561601218 Martyna Rydel

      o tak! kominek w szarej bluzie z kapturem <3

  • http://jestKultura.pl Andrzej

    Pasowałby do Ciebie projekt a’la to słynne wydanie No Logo od Naomi Klein.

  • elka

    Na okładce powinno byc twoje zdjęcie z awatara.

    • manti

      a w życiu! jest na nim za smutny.

  • pethi

    Najlepsza okładka z moich książek to ta:
    http://p.alejka.pl/i2/p_new/03/51/dzien-szakala-6_0_b.jpg

    Jako, że byliście wręcz zachwyceni moją propozycją loga sto lat temu, dziś także wzniosłem się na wyżyny i oto co powstało:
    http://i.imgur.com/jpjmj.jpg

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001917795119 Klementyna Skolimowska

    Kobietom najbardziej spodoba się na okładce umięśniony, przystojny facet, a mężczyznom szczupła blondyna z dużym biustem :)

    A tak poważnie, to popieram pomysł z tytułem i autorem na białym tle. Już samo imię i nazwisko pewnie przyciągnie ludzi ;) Poza tym na pewno wyróżni się spośród innych książek, jest teraz mnóstwo pstrokatych okładek z wymyślnymi rysunkami.

  • CoCo

    Pomyślę ;) Może w końcu będę „godzien” zostać testerem jakiś przyszłych produktów, jak się ujawnie ;)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000965772949 Martyna Moruń

    Jak dla mnie proste- Twoje logo- prostota i ellegancja ; )

  • czwarta

    mnie się bardzo podoba okładka „Supersmutnej…” czyli „pomazana i artystyczna” ;)

    w pierwszej chwili spodobała mi się idea białej okładki, ale po obejrzeniu kilku przykładowych projektów zmieniłam zdanie. powinno być coś jeszcze – albo czarno-białe zdjęcie, albo jakiś akcent w stylu rozsypanych (usypanych na górkę) lub podanych na wyciągniętej dłoni klawiszy z klawiatury. w ostateczności jelonek ;)

  • elka

    Napisałam dłuższy komentarz,ale nie mogłam go dodać.Twoje zdjęcie idealnie pasowaloby na okładkę.Też nie lubię dziwacznych okladek w esy floresy i zwracam na nie uwagę,mimo wszystko jest to ważne.Powodzenia:-)

  • http://omnipotent.pl Ksawery Omnipotent

    Najciekawsza, najbardziej oryginalna okładka książki, jaką kiedykolwiek widziałem:
    kiedyś na spotkaniu autorskim na uniwersytecie byli ludzie z grupyartystycznej Ha!art.
    Spotkanie było poświęcone zdaje się okładkom książek, sferze graficznej wydawnictw. Oglądaliśmy najdziwniejsze okładki. Jedna z książek była umieszczona w butelce. Tzn. była napisana na zwoju papieru i włożona do butelki. I tak sprzedawana w wersji limitowanej.

    • js

      To był cykl liberacki… butelka to dzieło Zenona Fajfera.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002038603325 Kacper Anonimek

    Pyk ;)
    To tylko koncepcja, ale może zamiast zimnej bieli i czerni postawisz na żółć, mocno kontrastującą ze stanowczą i grubą czcionką.
    http://desmond.imageshack.us/Himg214/scaled.php?server=214&filename=ksiazkas.jpg&res=landing

    • Magda

      Pierwsze skojarzenie – Kill Bill :)

  • dobrymjud

    uwielbiam książki z papierową (?) obwolutą. jeśli ją zdjąć, okładka jest wtedy jednolita, z charakterystycznego materiału, jedynie z tytułem na środku. pisane timesem, czyta się wtedy na pewno najwygodniej.
    bardzo nie lubię białych, cienkich książek, choć do grubszych nie mam zastrzeżeń.

  • Nati

    A może tylko białe tło i Twoje „K” w centrum okładki, a tytuł, imię i nazwisko w prawym dolnym rogu?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000650063123 Karina Rosowiecka

    Proste okładki są najlepsze. Popieram motyw w kolorze białym, sam tytuł imię i nazwisko. Ja bym dodała może rysunek laptopa, albo komputera. Na ekranie mógłby być tytuł w stylizacji na worda, albo inny program do pisania.
    Ja bym dała tytuł: „Jak zostać wirtualnym bogiem.” Albo coś w tym guście ;D

  • https://www.facebook.com/pkarwala Petters

    Wspiąłem się na wyżyny swoich umiejętności i stworzyłem piękną, stylową i zachęcającą okładkę! A teraz wracamy do rzeczywistości. :)
    http://img19.imageshack.us/img19/1763/okadkaf.png

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001778643164 Łukasz Bąk

    Łykam od razu wersję na kindle.

  • http://daintonlee.pl DaintonLee

    Kilka wersji od razu zrodziło mi się w głowie. Powiem o jednej, a inną podeślę na maila.
    Pomyślałem, że dobrym chwytem było by zastosowanie Twojego zdjęcia Kominek, a właściwie tylko cześci głowy od połowy nosa w górę. Patrzysz w górę na tytuł, tło w szarościach, ale twoja twarz w wysokim kontraście w kolorze, ewentualnie z jakimś lekkim przekolorowaniem. Resztę napiszę w mailu;)

  • Paweł K
    • kominek

      O, to jest faktycznie bardzo inspirujące.

  • http://eKundelek.pl Krzysztof Szumny

    Grafikiem nigdy bym się nie nazwał, ale prosiłeś o pomysł, oto mój (a nawet dwa):

    http://img812.imageshack.us/img812/7873/kominek100.jpg

    http://img52.imageshack.us/img52/4307/kominek100bw.jpg

    • http://eKundelek.pl Krzysztof Szumny

      Specjalnie użyłem czcionki użyłem Myriad Pro, żebyś nie powiedział, że jest brzydka… sam jej używasz na stronie :P Wersja z logiem WordPressa i Bloggera (dwóch najpopularniejszych platform blogowych, które każdy bloger kojarzy) w sumie średnio mi się podoba, ale może to jest pomysł (o ile to byłoby legalne) by użyć ich loga na okładce. To powinno przyciągnąć.

      Okładka jest trochę tajemnicza, mogąca się interpretować na wiele różnych sposobów. Zdjęcie niestety w małej rozdzielczości, bo takie znalazłem na stronie. Tak czy inaczej uważam, że powinno na okładce być Twoje zdjęcie. Imie i nazwisko oraz „Kominek” w sumie też powinno się gdzieś tam znaleźć. Czytelnik inaczej podejdzie do książki wiedząc, że za poradami stoi ktoś rzeczywisty.

      Okładkę musiałem zrobić, gdyż bardzo chcę dostać szansę przeczytania owych porad przed innymi :P Sam jestem ciekaw na ile z nich sam już wpadłem. Tyle w temacie :)

      • kominek

        Przed innymi to tak czy inaczej byś nie przeczytał :)

        • http://eKundelek.pl Krzysztof Szumny

          Chodziło mi przed szeroką publiką :) Jednakże, skoro nie skomentowałeś samej okładki, to chyba jednak nie zainspirowała…

          • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003561601218 Martyna Rydel

            myślę, że musiałby też wtedy skomentować wszędobylskie „:P” ;)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000669072428 Kamil Sobieszuk

    Skoro jest to ksiazka odpowiadajaca na pytania, to utrzymujac sie w duchu stylowej elegancji i minimalizmu mozna zrobic na bialym tle niewielki czarny znak zapytania, ktory jednak zamiast standardowej kropki na dole ma logo kominka – K wpisane w kolo…

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1421714286 Ania Nieć

    jest jakiś deadline?

    • kominek

      No tak w ciągu tygodnia, maks 10 dni chciałbym mieć okładkę z głowy.

  • dawniejDaria

    Tadam. Proszę bez śmiechów, że to Paint, ale taka moja wizja :-)
    http://www.voila.pl/353/ncws9/index.php?get=1&f=1

    • kominek

      To dam jak zrobię poradnik turystyczny :)

      • dawniejDaria

        Miałam na myśli coś w stylu: blogował, blogował i dotarł właśnie TAM! Chcesz też tam dotrzeć? Przeczytaj poradnik :-)

  • Danielooos

    Białe tło, zdjęcie twarzy, na górze prosty tytuł książki

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100004177482442 Krystian Fenicki

    Projekt numer 1 : Wielkie K w środku (Twoje logo) to wyboru koloryt , napis u góry poradnik dla blogerów
    Propozycja żeby K było jak w lupce , podobnej do tej z „10 ciu najbardziej wpływowych blogerów)
    Napis na dole : 100 porad które …

    Projekt numer 2 : Minimalistyczny , napis na środku , czcionka dowolna , wszystko podkreślone grubą krechą zrobioną z (czarnego?)pióra , podobny efekt jak ten z ładowania się wiedźmina (czyli dużo tuszu na froncie i na końcówce widać że już rozmazane)

    Projekt numer 3 : Autobiograficzny , na środku cytat „to nie jest miejsce (książka) dla ciebie jeśli Twoje życie) , pod tym napis dowolną czcionką „100 porad dla ”
    Wolna przestrzeń wykorzystana dla cytatów z recenzji albo z „nagród”
    Coś w stylu „najbardziej poczytny tytuł 2012 roku ,
    „to coś co musisz przeczytać – new york times”

    Robione na „bardzo szybko” – daj znac na fejsie to mogę zrobić wersje na pc.

    http://img515.imageshack.us/img515/1886/projekt1a.jpg
    http://img515.imageshack.us/img515/2671/projekt2k.jpg
    http://img560.imageshack.us/img560/214/projekt3r.jpg

    • manti

      Nie pytaj, tylko wysyłaj. Nie uczyli Cię, że jak masz robić byle jak, nie rób wcale? :)

  • Maciek K

    Jeśli chodzi o najciekawsze okładki to mocno przyciągneła moją uwagę ta:

    http://www.flickr.com/photos/bartelme/4185375204/

    Prosta, elegancka, ciekawa i na pewno wyróżniająca się wśród innych :)

  • elka

    A jeśli nie chcesz swojej twarzy,to zawsze moze być talerz z parowkami i cola.

    • kate_alice

      haha łapka.
      to będzie do następnej książki.
      ‚dieta blogera, czyli jak wykończyć się bez ćpania w 10 lat jedząc parówki i popijając colą’

  • milionowa

    Moja ulubiona okładka to ta od „Bikini” Wiśniewskiego. Ale to chwyt idealny do jednego, mocnego słowa, nie jestem pewna, może po prostu „Blog” i co najwyżej dobrze dopasowany, mały podtytuł (jestem głodna, więc przychodzi mi do głowy tylko „jak to jeść” ;)). Problemem byłoby też pewnie dobre wypełnienie tytułu, może drobną czcionką słowa jakiegoś tekstu…
    I rzeczywiście – w tym przypadku ta okładka widzi mi się jedynie biała.

    Powodzenia :)

    • milionowa

      Skoro zdjęcie Kołobrzegu towarzyszyło Ci przy pisaniu, to mogłoby być tłem w tytule :)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1767116577 Asia Jankowska

    Biała okładka, autor, tytuł i ilustracja z pecetem/laptopem/Kominkiem zrobionym ze słów typu: kominek, lifestyle, inne-słowo-z-którym-się-powinna-kojarzyć-książka?
    Coś w stylu:
    http://www.othertees.com/photos/designs/0acb4a3305210343dbd158d15310b43c.jpg

  • Magda

    Jeśli okładka biała, to błyszcząca. I wypukłe nazwisko, imię i tytuł.
    Grzbiet i tył dla kontrastu czarny lub b.ciemny szary, z białym tekstem.
    Zdjęcie jak masz dawać, to cz-b, to, co na FB, z tyłu albo z tyłu wewnątrz.
    Na przedniej okładce u góry imię i nazwisko, pod spodem, większą czcionką tytuł. Podtytuł może być niżej luba nawet na samym dole. Wszystko równane do lewej.
    Poniżej oddzielenie poziomą krechą.
    Niżej grafika/zdjęcie czegoś/zdjęcie Twoje – pomyślę jeszcze.
    Niżej może być ten podtytuł, nawet w obszarze grafiki/ zdjęcia.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1767116577 Asia Jankowska

    Nie wiem, czy nie nazbyt dziwna i artystyczna, ale pomysł mój taki:
    Biała okładka, czarny tytuł i autor książki + zdjęcie autora przerobione na tekst – najbardziej znane fragmenty kominkowych blogów, czy hasła, z którymi ma sie kojarzyć książka. Coś w stylu:
    http://lh5.ggpht.com/_S0f-AWxKVdM/SfPpB3QWiyI/AAAAAAAAICk/XFPjZ5Cxr9c/A_Picture_Worth_a_1000_Words_by_QualityCTRL2004%5B3%5D.jpg

    • kominek

      Hm. jest w tym jakiś pomysł. Na pewno nie tak, ale być może to dobry kierunek.

  • Ania

    wlasnie przegladnelam liste bestsellerow na amazonie (de.) i jakies 30 % to okladki z ogromna twarza:) przypadek, ze sprzedaja sie dobrze???

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000633243103 Mirek Grelak
  • manti

    Co Wy wszyscy z tym białym tłem? Dla mnie to mdłe.
    Ja widzę Twoją twarz na całej okładce. Masz przykuwający wzrok. I tym samym przyciągasz. Nawet jakbym nie znała Twoich blogów, to taka okłada zachęciłaby mnie do tego, aby wziąć w swoje łapki książkę.
    Czuję się na siłach zrobić próbną okładkę. Dostarczysz zdjęcie na maila?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001093443006 Agata Wojciechowska

    Trudna decyzja, zwłaszcza, że przy tym temacie możliwości jest milion. Biel i prostota to dobra baza, ale jak dla mnie za mało. Wykorzystałabym twój portret, bo dobrze wychodzisz na zdjęciach. Twoja twarz i spojrzenie przykuwają uwagę, intrygują, jak tu: http://kominek.es/wp-content/uploads/2011/09/P1030740.jpg
    „K” bez nóżki też mogłoby się sprawdzić, bo jest charakterystyczne i tylko twoje, a o to chodzi – o zaznaczenie już na pierwszej stronie, że książka jest wyjątkowa.

    • manti

      To jest to zdjęcie! Właśnie takiego potrzebuję :)

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000177210557 Michał Wójtowicz

        Też mi się to zdjęcie podoba, ale nie mogłoby zostać wykorzystane. Ktoś musiałby zrobić podobne.

  • http://kattsta.blox.pl kattsta

    szachy:
    układ dowolny.. mat, szach..
    z czerwoną królówką :)

    • http://kattsta.blox.pl kattsta

      lepszy tytuł byłby: „Poradnik blogera” (skup się na sobie)
      bo jeśli będzie to TYLKO poradnik dla blogerów to wielu potencjalnych czytelników nieświadomie go od siebie odsunie przy pierwszym kontakcie z książką

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002759214069 Ula Zając

    Ja też lubię elegancko i z prostotą :) Może coś w ten deseń? Zdjęcie może być też czarno-białe, tytuł na dole, pokombinowałabym z czcionką imitującą pismo. Ach, cokolwiek jakkolwiek będzie to wróżę sukces :)

    http://img17.imageshack.us/img17/3289/kominekt.jpg

    • kominek

      Nie jestem przekonany do dawania swojego zdjęcia na okładkę. Ta książka i tak jest bardzo kominkowa.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002759214069 Ula Zając

        Może dlatego, że taka kominkowa to oczami wyobraźni już widziałam okładkę biografii ;) Poradników nie mam, ale tak teraz myślę, przeglądając różne okładki, że jednak rządzą się swoimi prawami i raczej nie spotyka się na nich zdjęć autorów. A szkoda, bo ty takie fajne fotki masz. Może zamiast zdjęcia kominka to jakaś fotka z klawiaturą np. jako enter twoje logo, lub tytuł ułożony z klawiszy.

  • Bamboleo

    Znalazłem kilka fajnych okładek z innych książek, może cię zainspirują.
    Najchętniej bym widział okładkę książki Kominka w takim stylu: http://tinyurl.com/chsuebp albo http://tinyurl.com/bo6nzk3 .
    Możesz Kominku zobaczyć jeszcze http://inspirationfeed.com/inspiration/45-simple-yet-engaging-book-cover-designs/ , niektóre naprawdę świetne. :)

    • kominek

      Faktycznie są rewelacyjne, ale jak dla mnie zbyt skomplikowane. Ja chcę jeszcze prościej:)

  • jasiu

    Zgadzam sie z kominkiem prostota najwazniejsza.
    Dalbym twoje K logo na bialej okladce i byloby pieknie.

  • Paula

    Mi się bardzo podobały zdjęcia z albumu ‚webdokwadratu’. Takiego Ciebie z chęcią zobaczyłabym na okładce. Szczególnie na jednym wyglądasz bardzo intrygująco: http://kominek.es/2011/09/komu-webdokwadratu-pl/

    • kominek

      Na nich wyglądam jako po chemioterapii:)

  • manti

    Czytam te komentarze i czytam. Jednemu nie mogę się nadziwić.
    Patrzycie na sprawę tylko z NASZEJ perspektywy, czyli czytelników Kominka. Ludzi, którzy wiedzą jak Kominek się nazywa, jaka jest dla niego charakterystyczna literka itp. Ale ta książka, nie jest napisana DLA NAS (ogólnie czytelników blogów). Jest skierowana do konkretnej grupy i jest bardziej niż prawdopodobne że część z nich może nie wiedzieć kim jest Kominek.(co nie świadczy o takim blogerze za dobrze). Nie mówię, że Wasze propozycje są złe. Tylko argumenty mnie nie przekonują.

    • jasiu

      Prosta oszczedna okladka budzi ciekawosc, chetniej sie wtedy zaglada do srodka.
      Nie mam pojecia jaka to jest ksiazka i czy ktos kogo zagadnienie blogowania nie interesuje zechce wyrzygac za nia kase. Wiem natomiast ze ksiazek branzowych nie kupuje sie w ciemno, zazwyczaj gdzies przewinie sie informacja ze kominek napisal cos ciekawego i wtedy znalezienie takiej ksiazki to formalnosc.

      Kto z was wchodzi do ksiegarni zeby kupic ksiazke nie wiedzac nic o pisarzu, tresci ani nie majac nic poleconego? Ot tak wchodzicie widzicie fajna okladke i kupujecie?
      Manti twoje argumenty mnie nie przekonuja.

      • http://eKundelek.pl Krzysztof Szumny

        Książek nie kupuje się w ciemno, ale Kominek jednak w mediach (i to nie tylko tych internetowych) już występował. Jego twarz jest kojarzona w kręgach bloggerskich. Każdy blogger mający jakieś aspiracje patrzy na tych, którzy już coś osiągnęli.

        Nie odbierzcie mnie źle, ale porady o blogowaniu może pisać każda Na5t0LaTakA! Tylko osoba stojąca za prawdziwym i konkretnym blogiem, będąca prawdziwym dowodem, że te rady nie są puste jest w stanie przekonać innych bloggerów do zakupy takiej książki za prawdziwe pieniądze.

  • manti

    Krzysztof Szumny:
    Grafikiem nigdy bym się nie nazwał, ale prosiłeś o pomysł, oto mój (a nawet dwa):

    http://img812.imageshack.us/img812/7873/kominek100.jpg

    http://img52.imageshack.us/img52/4307/kominek100bw.jpg

    podoba się :)

  • manti

    co do tytułu – to Ty masz zawsze takie chwytliwe hasła :)
    ale może wystarczy, zwykłe, zwyczajne ” Blogerem być”. ?

  • Klara

    Jestem za czarną okładką z białym logo – siedzę właśnie przed swoją biblioteczką i większość książek jest w niej biała. Niech Twoja rzuca się więc w oczy.

    • kominek

      Po co?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1791635085 Marcin Michno

    Bardziej bym widział samo „Bloger” – niczym tytuł powieści szpiegowskiej.

    A okładka – richarsonowska fota, w kadrze kawałek laptopowej klawiatury(może ekranu), kilka polaroidów z cyckami czytelniczek, szklanka z płynem nieznanego pochodzenia,opakowanie po budyniu(z litości bez producenta) i 4 cytryny.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=656824777 Michał Słowikowski

    Kominku, ja niestety nie pomogę jeśli chodzi o mój pomysł ale myślę, że może Ci pomóc film z konferencji TED, w którym o sposobie powstawania okładki mówi Chip Kidd – koleś, który zaprojektował m.in. okładkę „Parku Jurajskiego”. Gorąco polecam

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=656824777 Michał Słowikowski

    Michał Słowikowski:
    Kominku, ja niestety nie pomogę jeśli chodzi o mój pomysł ale myślę, że może Ci pomóc film z konferencji TED, w którym o sposobie powstawania okładki mówi Chip Kidd – koleś, który zaprojektował m.in. okładkę „Parku Jurajskiego”. Gorąco polecam

    link też się może przydać :)
    http://www.ted.com/talks/lang/en/chip_kidd_designing_books_is_no_laughing_matter_ok_it_is.html

  • cogonieznajom

    Daj na okładkę cztery cytryny i prześcieradło:)

  • Patrycja K.

    A może w centralnym miejscu na okładce powinno znajdować się logo Kominka „K”?
    Jeśli zależy Ci na jego spopularyzowaniu, to jest to dobra okazja.
    Okładka mogłaby być biało-czarna, bo takie przyciągają uwagę swoją prostotą.

    • kominek

      Tak, logo musi się znaleźć. Mniej chętnie widziałbym tam napis „kominek”.

  • Nevrast
    • kominek

      Inspirujące.

  • ron

    a czy kupujac wersje papierowa dostane ebook gratis?

    dlaczego nie? :/

    • kominek

      Tak.

      • ron

        <3

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=1254912162 Dawid Szwajca

        Jeszcze Kindle gratis jakbyś dał radę.

  • bleu

    Jeśli częśc ludzi nie kojarzy Komika to zdjęcie na okładce też nic im nie powie, tak samo jak nazwisko(osobieście znam trzech Tomków Tomczyków-nie blogerów:), poza tym wizerunek autora, jeśli już, najlepiej zamieszczac z tyłu książki plus dobrze napisaną notkę wydawiczą, bo ona często decyduje o tym, czy ktoś taką książkę przeczyta czy nie.
    Jeszcze tytuł i gotowe.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100003618548241 Gabriela Subbotko

    Masz rację z tym, że im prostsze, tym lepsze.
    Jedną z moich ulubionych okładek jest http://www.gandalf.com.pl/o/moje-sluszne-poglady-na-wszystko,big,284343.jpg
    Lubię też tę okładkę, chociaż Coco na niej straszy: http://www.salonkulturalny.pl/wordpress/wp-content/uploads/2011/11/Coco_Chanel.jpg

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001033662905 Bazyl Lia

    dlaczego biała?
    loga twoich blogów są na czarnym tle i wygląda to dobrze, książka mogłaby kolorystycznie do tego nawiązywać
    przy okazji można się pokazać na pierwszej okładce: http://wyborcza.pl/duzyformat/1,127292,11865756,Kominek__Nie_ma_wolnosci_na_moim_blogu.html?as=11
    ostatnia okładka konsekwentnie też czarna, z wpisanymi nazwami blogów w ich oryginalnej pisowni i kolorystyce: kominek.es, kominek.in

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1101990752 Agnieszka Ulfik

    Kod kreskowy z muchą – kiedyś był jeszcze na starym blogu, ale nie potrafię teraz znaleźć.
    Do tego napisy tą czcionką co logo dziś i z tyłu piękne zdjęcie Kominka.

  • Kali

    A ja to widzę tak: nie biała a czarna okładka.
    Kominek w czarnym garniturze w tak samo czarnym fotelu w pozie Boga (a’la Morgan Freeman), powyżej zdjęcia tytuł, poniżej nazwisko.

  • Paweł

    Spotkaj się z fotografem, który robił Ci ostatnio zdjęcia do Wyborczej. Te z których potem tak nie wiele zostało. Myślę że wymyśli coś naprawdę ok. Jeśli nie to zdjęcie na czerwonych cegłach było absolutnie fantastyczne.

    Zdjęcie 50% powierzchni okładki. Czcionka może warto by pomyśleć o swojej która identyfikowała by Cię w różnych mediach. Jeśli nie to chociaż inspirowana K z logo Kominka akurat Tomek ma K więc można by zrobić coś w stylu, gdzie K to twoje K.

    T o m e K
    O
    M
    I
    N
    E
    K

    jednak kluczem będą proporcje i kolory.

    można by dodać qr kod. I dopiero pojawiasz się np. z mgły. Jednak moim zdecydowanym faworytem jest to zdjęcie, o którym pisałem. Jak inne pomysły da się zrealizować to byłoby fajnie. Upierałabym się przy zdjęciu, bo to że nie jesteś anonimowym nickiem w dużej mierze przyczyniło się do sukcesu bloga.

  • Paweł

    Oczywiście Kominek powinno być pod K

    T o m e K
    O
    M
    I
    N
    E
    K

  • plumplum

    „Jeśli ktoś czuje się na siłach, niech spróbuje i pokaże tutaj lub przyśle mi na maila projekt. To może być nawet wstępny szkic, nie ma sensu tracić czasu na doskonalenie czegoś, co nie trafi w mój gust. Proszę od razu w mailu zaznaczyć, czy, jakie i jakiej wysokości należy się wynagrodzenie. ”

    oczywiscie, ze wynagrodzenie SIE NALEZY. bez informacji o tym, ile to wynagrodzenie bedzie wynosic nikt powazny nie ruszy palcem, zeby zaprojektowac cokolwiek.
    forma tego wpisu kojarzy mi sie z wykopami o prosbach do zespolow o zagranie za darmo, albo (o ironio) prosbami do grafikow o zaprojektowanie jakiegos plakatu za friko.
    http://designtaxi.com/news/352899/Speculative-Work-Why-Designers-Shouldn-t-Work-For-Free/

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=1247365320 Elżbieta Ellie Dyduch

      Poważnie to ruszam palcem i pokazuję ci wyjście. Zwijaj walizkę ze swoją roszczeniową postawą i zamknij drzwi za sobą. Nic nikt od Ciebie nie chciał, nie chce i nie będzie więcej chciał. Dziecko z wykopu.

  • Agata J

    Mi do głowy wpadło coś takiego ;)
    http://zapodaj.net/images/92aabd5f1e764.jpg

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100002254328899 Monika Lisiecka

    Okładka jest wazna, ale ja zanim kupie ksiazke, zawsze patrze, co ma napisane na końcu. Czytam krótkie streszczenie i albo mnie zafascynuje, albo nie.

  • bleu

    Dla mnie to nr 2 i nr 4 takie trochę -cynic smile i o to chodzi

    nr 1 i 2 b.dobre ale nie do tego tematu

  • bleu
  • Beata

    a widziales kiedys ksiazki Andrzeja Pilipiuka ? Ma swietne wydawnictwo Fabryka Słów .Mam w domu caly regal Jego ksiazek , i jak ktos przychodzi to zawsze sie kieruje w ta strone . Taka okladka przyciagniesz kazdy wzrok !

    • KAcper

      Fabryka Słów ma najlepsze okładki, potwierdzam :)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000517726031 Kasia Bereza

    Okładka powinna być biała albo czarna. W końcu ma się wybijać, a nie być jedną z wielu. Biały rzuca się w oczy, czarny jest ekskluzywny. Dobrze by było, gdyby okładka była twarda, bo ta książka ma komuś posłużyć kilka lat, a nie od razu się pozaginać ze wszystkie strony. Jak Biblia blogera, to Biblia. I na okładce powinno się znaleźć słowo Kominek. To na jego dźwięk ludziom rośnie ciśnienie (z miłości lub nienawiści, ale każdy, kto ma bloga albo istnieje w necie na TO słowo jakoś reaguje). Kominek, to (nie)stety marka sama w sobie, więc powinno być. Tomka nie każdy zna, Kominka tak. I bez podtytułów. One są zbędne, rzadko coś wnoszą do książki, a i przy recenzowaniu wkurzają (dawać/ nie dawać/ jest ważny/można olać) Z tyłu powinno być zdjęcie tego typu http://kominek.es/wp-content/uploads/2012/05/KOMINEK_009.jpg

    p.s. Jakie wydawnictwo Cię wyda?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1791635085 Marcin Michno

    Kominek zerojedynkowy
    http://i45.tinypic.com/dqhch3.jpg

    • kate_alice

      wygląda jakby już umarł

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=1791635085 Marcin Michno

        Foto nie moje – tylko sam pomysł na obróbkę.
        Zerojedynkowy kominek by się nadawał do zilustrowania czasów kiedy nikt nie wiedział kim jest i jak wygląda(była nawet zabawna kominkowa strona w sieci na ten temat)

  • ert

    Kominku, może ta fotka z Tobą z rozłożonymi szeroko ramionami na tle zachodzącego słońca?

  • d.

    a mi podoba się Twoje czarno-białe zdjęcie z NY. ciekawe, jak wyglądałoby na okładce, oczywiście nie całej, ale np. w jej górnej części. poza tym przychylam się do głosu większości, powinna być jak najbardziej minimalistyczna, bo to oznacza klasę samą w sobie. też myślę, że obok (pod, nad, czy gdziekolwiek w pobliżu) imienia i nazwiska powinien znaleźć się „Kominek”, to kluczowe. a poza tym, chyba tytuł fajnie wyglądałby na środku, elegancką czcionką, więc bez jakiś zawijasów, prostą, klasyczną. no i nie mogę się doczekać 13 września w takim razie ;)

  • Kasiol

    nie podoba mi się tytuł, przypomina mi te wszystkie „jazda na nartach w 7 dni” , „nauka włoskiego w weekend”. Jestem za minimalistyczną okładką, białą.

  • kasia

    Skoro to poradnik dla blogerów to może jako okładka posłuży szablon wordpress? Oczywiście odpowiednio zmodyfikowany, ale tak, aby nadal kojarzył się z blogiem.
    Tak poza tym to uważam, że twoje zdjęcie Kominku powinno być z tyłu okładki, a obok jakaś notka o tobie, twoich osiągnięciach i dlaczego warto przeczytac poradnik.
    Do książki mogłaby być dołączona jakaś ciekawa zakładka.

  • kasia

    Też nie podoba mi się tytuł, zbyt wiele jest już wszelkich poradników, stu pytań do… itd.
    Może coś w tym tylu:
    Mój blog – mój świat
    Czyli, co zrobić, aby był on jeszcze lepszy.

    • kominek

      Mam dla ciebie złą wiadomość. To JEST poradnik i składa się ze stu pytań.

  • kasia

    kate_alice:
    wygląda jakby już umarł

    Śmierć autora zawsze podnosi sprzedaż produktu. Hmm… Jednak w tym przypadku to rozwiązanie nie wchodzi w grę.

  • kasia

    kominek:
    Mam dla ciebie złą wiadomość. To JEST poradnik i składa się ze stu pytań.

    Chciałam dobrze, a wyszło jak zwykle… :)

  • http://voyageaveclivre.blogspot.com Monique

    Koniecznie jak okładka będzie biała, to proponuję białą skórę. Klasa sama w sobie- jak skóra w aucie wysokiej klasy! I ładny czarny napis tłoczony i książka jak marzenie. Ja bym kupiła.

  • Michał87

    Podtytuł to raczej odpowiedzi powinny byc a nie pytania:) albo 100 pytan i odpowiedzi. Co do tytułu to moze byc 1 słowo bo razem z tytulem i podpisem autora kazdy skuma o co chodzi, a okładke daj minimalistyczna, taka jaka opisałeś, plus w tle polprzezroczysty jakis twoj ulubiony element kojarzony z blogosferą :)

  • Sylwia

    A ja widzę okładkę jako gazetę. Zwykłą, szarą.
    Duży czarny tytuł w lewym górnym rogu. Podpis prawy dolny róg.
    Reszta okaldki to literki – tekst z bloga, ale rozmazany, nie do końca czytelny.

    Z tyłu białe tło, zdjęcie autora i krótka notka o autorze. Lub również fragment z bloga. Tylko ten już możliwy do odczytania.

    I tytuł dałabym inny. Z podtytułu zrezygnowała – bo to faktycznie będzie może cieawe dla blogerów, a nie dla wszystkich czytelników.

    Tak jak ktoś wspomniał: Bloger – to byłby dobry tytuł. Pobudza myśli, zachęca do przeczytania.

    • kominek

      No skłaniałem się ku „Bloger”, ale waham się, czy tytuł wystarczająco dużo mówi o książce. To jest poradnik, a nie autobiografia.

      • Sylwia

        Racja. „Bloger” brzmi faktycznie jak sam o sobie. Może sam podtytuł zostaw? „100 pytań, które zadaje sobie każdy bloger”, brzmi ciekawie i nie trzeba zostawiać pierwszej części „Poradnik dla blogerów”.

      • http://www.facebook.com/profile.php?id=1254912162 Dawid Szwajca

        To jak nie „Bloger” to „Blogowanie” :)

  • ert

    kominek:
    No skłaniałem się ku „Bloger”, ale waham się, czy tytuł wystarczająco dużo mówi o książce. To jest poradnik, a nie autobiografia.

    Na tę przyjdzie jeszcze czas:)

  • Iza Kłak

    Hej, a powiedz mi co myślisz o czymś w takim stylu:
    http://www.voila.pl/012/sfvcw/index.php?get=1&f=1

    Czy mam coś kombinować w ten deseń czy całkowicie NOT?

    • kominek

      To nie jest książka związana z .es, czyli nie. Ponadto trochę toporne się wydaje. To nie jest apple style:)

  • Iza Kłak

    Mam jeszcze coś takiego:
    http://www.voila.pl/014/7lp20/index.php?get=1&f=1

    Wyraź opinię, proszę.. żebym wiedziała w którym kierunku iść.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100004177482442 Krystian Fenicki

    manti:
    Nie pytaj, tylko wysyłaj. Nie uczyli Cię, że jak masz robić byle jak, nie rób wcale? :)

    To może być nawet wstępny szkic,

    Nie uczyli cię że jak nie umiesz doczytać to masz się nie odzywać?

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=1247365320 Elżbieta Ellie Dyduch

      Sam najpierw doczytaj regulamin. Punkt 2, 4 i 8. A potem się odzywaj.
      Z esiątkowym poważaniem.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1090933808 Ruda Grzywka

    OMG, naprawdę macie inspirujące pomysły :)
    Ja również skłaniam się ku zdejmowanej obwolucie, koniecznie z białego, kredowego papieru – takiego naprawdę luksusowego. Zdejmowane obwoluty mają wg mnie te „lepsze” książki, czyli jest efekt, o który chodzi. Tył biały, przód biały, bez żadnych nazwisk, tytułów i innych przeszkadzajek, tylko rzucające się w oczy logo K na środku, w grafice podobnej do tej: http://wsm.serpent.pl/sklep/okladki/okl_okl_23412.jpg
    A na grzbiecie, czarnym lub czerwonym kolorem sam tytuł. I nic więcej. Co do tytułu, to bardzo podoba mi się prosty „Bloger”, ale to faktycznie byłoby dobre raczej na biografię. To musi być jednak coś nawiązującego do bycia poradnikiem, ale inteligentnie, hasłowo. Na przykład: „KOMINEK. Sztuka blogowania” lub „BLOG. Bez wątpliwości”…
    Wystarczy, żeby zaintrygować i zmusić do sprawdzenia, co to za tytuł. Wtedy na zagięciu obwoluty (w środku książki) można umieścić zdjęcie Kominka (dowolnie wybrane – ja też uwielbiam to z Nowego Jorku, bo jest taką kominkową kwintesencją, ale jak to foto akurat ma być wykorzystane w poradniku turystycznym, to może być jakaś przyjemna wersja Kominka „en face”) i bardziej szczegółowy opis, kim jest autor i o czym jest książka.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1247365320 Elżbieta Ellie Dyduch

    Całą noc i cały dzień o tym myślałam…
    Kominek kojarzy się z prostotą, klasą, elegancją. Z blogowych kolorów (czarny, biały, czerwony, niebieski, złoty, szary) biały najbardziej nadaje się na tło okładki. Świeży, lekki, kolor wolności (i celibatu przesz też no, nie zapominajmy…). Na drugim miejscu ewentualnie czarny – władza, respekt, choć może zbyt ponury.
    Idąc za tą ideą… Czarna czcionka na białym tle. Elegancka, subtelna, tylko nie gruba (@Kacper Anonimek). Można dodać (wytłoczyć) jakąś linię, kropkę, szlaczek czy coś-tam (czapeczka, parówka, odcisk moich ust…). Ten detal może być albo złoty albo czerwony. Jestem przeciwniczką wszelkich udziwnień. Jednak okładka nie może być totalnie łysa (@ Michał Wójtowicz) i wyglądać jak teczka szkolna. Ah, oczywiście logo musi być. Sprecyzuję – logo K-z-nóżką, a nie „Kominek”. Kominek może być z tyłu.

    Sporo osób proponuje umieszczenie twarzy Kominka na okładce. Popieram argument, że nasz Mistrz ma przykuwające uwagę i rozbierające kobiety spojrzenie, ok. Odnoszę wrażenie jednak, że sam fragment twarzy i nic poza tym sprawia, że czegoś brakuje, zbyt biograficzny klimat. Kom, prędzej widziałabym Cię z atrybutem blogera, tj. laptopem, którego np. trzymasz w dłoniach, pod pachą, stojąc (@Szymon Urbanek) lub spoglądasz zza niego. Fotky by Agora są piękne, ale nie dawaj żadnej na okładkę, trust me. Lepsze te z WEB2 (nie wyglądasz tam jak po chemioterapii (wtf?)!) Jak już to the best idea – nowa sesja, specjalnie dla książki. Coś nowego, świeżego a nie opatrzonego.

    Czekam na kawę:*

  • bleu

    parafrazując tytuł starej baśni:

    „żeby pasja była blogiem-
    100 pytań, które zadaje sobie każdy bloger”

  • http://fabryka-robotow.pl Michal_fr

    Zrób taką:
    http://www.behance.net/gallery/Pentateuch-Book-Cover/1537835
    tylko będziesz musiał tytuł skrócić ;)

  • szymeck

    Jeśli pieniądze są, to może PeJot(Paweł Jońca)? Robi wspaniałe identyfikacje graficzne, grafiki, ale okładki też, wystarczy na jego stronie spojrzeć chociażby na okładki do książek Chucka Palahniuka

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001055170405 Pytlik Ania
  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001074936599 Paulina Brzykcy

    Czytam komentarze i stwierdzam, że coś ze mną nie tak… Jakoś nigdy nie zainteresowała mnie okładka, prędzej tył książki. Ale skoro większość twierdzi, że okłada ważna to pewnie jednak ważna.
    W prostocie siła i też skłaniałabym się ku czystości na okładce.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000581461831 Aneta Kosińska

    Ja na okładce książki widzę wielki banknot 100-dolarowy a zamiast pięknej głowy Franklina dostojną głowę Kominka. I czapeczkę oczywiście:)! Tak to właśnie widzę.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000581461831 Aneta Kosińska

    W śnie widziałam jak na okładce książki był wielki banknot 100-dolarowy a zamiast Franklina dostojna postać Kominka. I oczywiście Jego czapeczki:)!

  • kate_alice

    o maj, Kominku, jak patrzę na te niektóre prodżekty, to się dziwię, co oni tego nie ślą na priv, przecież cała Polska to ogląda…
    nie mówię że sama zrobiłabym coś lepszego, no ale jak nie umiem to się za to nie biorę.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1254912162 Dawid Szwajca

    Ja za szkice się nie biorę, bo nie problem narobić 10 różnych wariacji układu tekstu na okładce, których później nie będzie się potrafiło skończyć. Sam układ bowiem nie wystarczy, a na dalszy szlif zabraknie już umiejętności.
    To właśnie wkład artystyczny potrzebny jest do zrobienia prawdziwej okładki. Wkład, którego wszystkie powyższe projekty nie mają. Ten ostateczny dobór czcionek, ich wielkości, ostatecznego rozmieszczenia oraz wszelkie smaczki wykańczające typu linia, tworzą ostatecznie w końcu coś, co ma w ogóle szansę się wyróżnić.
    Tak samo od szkicu do wykończenia jeszcze długa droga. Dobry grafik może zrobić arcydzieło z projektu, który początkowo nawet nie rzucił ci się oczy.
    Gdybym to ja wydawał książkę, zdecydowanie urządził bym na okładkę konkurs. Dać nagrodę 1000zł, założyć zlecenie na jednym z serwisów do tego celu stworzonych i czekać na propozycje. Można dostać naprawdę cuda. :)

    Inspiracje:
    http://i.imgur.com/4FVDc.jpg + tytuł książki „Blogowanie”
    http://rstomphorst.files.wordpress.com/2012/07/the-shallows-book.jpg – 100 pytań, które…
    http://www.webdesigndev.com/wp-content/uploads/2009/08/176.jpg – sam tekst „bez smaczków” też może się w sumie nieźle prezentować

    Mrr.. a za książkę z tłoczonymi literami:
    http://10steps.sg/wp-content/uploads//2012/03/specialty-books.png
    http://10steps.sg/wp-content/uploads//2012/03/specialty-book-cover-design1.png
    dałbym i drugie tyle :) Specjalną półkę musiałbym chyba na tę Biblię przywiesić.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001521773730 Paweł Smok

    Rysować nie umiem, ale może to lepiej bo bym pewnie przekombinował.
    Jak dla mnie powinno to wyglądać tak: http://zapodaj.net/d58705393c2a8.jpg.html
    Na grzbiecie możesz dać swój podtytuł.

  • Elen

    kate_alice:
    myślę że to lepszy tytuł, niż roboczy.

    Jak dla mnie pomysł ekstra :)

  • Erdote

    Kominku, coś ode mnie: http://pokazywarka.pl/o86ydh/ – w razie zainteresowania mam wolny weekend, możemy działać ;)

  • Erdote

    Po tym jak wysłałem projekt na maila z mała niedoróbką :| zaproponuję coś i tutaj: http://s1.pokazywarka.pl/i/1266407/302141/kominek.jpg Hm?

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=1767116577 Asia Jankowska

      Zakochałam się w tym projekcie
      (dałabym łapkę, lecz nie mogę, więc komentarzem ratuję się)

      • Erdote

        A w zanadrzu mam jeszcze lepszy! :D Przekonajcie tylko Kominka co by mi powierzył realizację pomysłu ;) Dzięki, pozdrawiam :)

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=1254912162 Dawid Szwajca

      chyba najlepszy z tych dotychczasowych, jednakże: razi trochę ta potrójna ramka wokół loga K – biała, czarna i pomarańczowa. Może lepiej byłoby zostawić to logo w spokoju, standardowo z podwójną ramką, a w zamian zamiast pomarańczowego obramowania wokół pytajnika dać taką jak w kole, czarno-białą? :)

    • Mariusz

      Genialnie Ci wyszedł ten szkic ;)

  • udar

    Kominek, puściłem Ci swoja propozycje okładki przez wiadomość na facebooku bo tu już chyba zbyt dużo komentarzy :) a tytuł może: „Zawód: Bloger”.

  • Arek Zgutka

    A jakby zrobić takie jakby scrabble? Imię, nazwisko i tytuł poukładane z klocków (może jeden klocek z logiem) – wszystko czarno białe. Prosto, elegancko, ale nie tak pusto jak przy całkiem białej okładce.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1713960520 Grzegorz Witkowski

    http://sdrv.ms/Prz7zW – może to ?

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000646573623 Paulina Jassa Marcinkowska

    nie wiem czy już to było, bo nie przeczytałam wszystkich komentarzy, ale dla mnie okładka nie ma znaczenia i tak kupię, ale z drugiej strony jak stoję w księgarni i przeglądam książki to okładka musi mnie zaskoczyć swoją prostotą abym sięgnęła po nią ręką.
    Kominka książkę widzę z tytułem: praktyk – bloger, bloger – praktyk.
    Podobają mi się tytuły napisane odręcznie.
    okładka biała, oprawa koniecznie miękka, na przedniej okładce ołówkowa karykatura Tomka, na tylnej informacja o autorze, ale nie ta: że chciałby być Prezesem czegokolwiek, tylko konkretnie ile ma blogów, od ilu lat je prowadzi i jak rozwijał blogosferę.

    nie mogę się doczekać :)

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1486665347 Magdalena Bazylów

    Ja bym proponowała talerz na jakimś eleganckim stole, obok ładne świecące sztućce, ładnie zwinięta serwetka, a na talerzu powyciągane klawisze klawiatury. Ewentualnie może być widoczna ręka trzymająca łyżkę od zupy, a na łyżce nałożone kilka klawiszy.

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=100000941134456 Oj Dorek Dorek

    Mi tak na pierwszą myśl się widzi: na pierwszym planie ułożona z palców literka K i na 2 planie Ty jak patrzysz pomiędzy tymi palcami. Do tego w rogu Twoje dane, kolorami żółty z białym.

    Coś na taki wzór:
    https://taoofdirt.files.wordpress.com/2012/03/woman-frame-fingers-420×0.jpg